Пам’ятка для батьків, діти яких відвідують заклади дошкільної освіти під час карантину
Шановні батьки!
Прохання дотримуватись наступних правил:
- Перш ніж привести дитину в заклад дошкільної освіти, будь ласка, зверніть увагу на стан її здоров’я. За найменших підозр у дитини та членів усієї родини захворювань (ГРВІ, нежить, підвищення температури тощо), необхідно звернутися до сімейного лікаря та обов’язково попередити вихователя чи медичного працівника закладу та прийняти міри самоізоляції.
- Дотримуйтесь режиму роботи закладу: приводьте дитину до ЗДО своєчасно (до 9.00), зберігаючи дистанцію з працівниками та іншими батьками 1,5 м, уникайте скупчення людей.
- Ранковий прийом дітей здійснюється вихователями на території ЗДО (на майданчиках кожної групи). Вранці та кожні чотири години протягом дня дітям проводиться температурний скринінг. Діти, з температурою тіла понад +37,2 ͦС та з ознаками соматичних захворювань відсторонюються (за несприятливих погодних умов приймання та/або передача дітей відбуватиметься в роздягальнях груп).
4.Батьки, або особи, які їх замінюють, що супроводжують дитину на територію закладу повинні бути в захисних масках (у тому числі саморобних), так, щоб були покриті ніс та рот, відповідно до карантинних вимог. Необхідно надавати вихователеві правдиву інформацію стосовно стану здоров’я дитини та членів родини.
- Вхід до будівлі дитячого садочка батькам, або особам, які їх замінюють ЗАБОРОНЕНИЙ.
- У зв’язку з правилами та умовами адаптивного карантину в закладі проводиться систематична дезінфекція обладнань та приміщень, а тому батькам слід надавати медичному працівнику інформацію щодо можливих алергічних реакцій у дітей на миючі, дезінфікуючі засоби та антисептики.
- Забороняється приносити з дому іграшки, їжу, ґаджети та інший матеріал (олівці, книги тощо) окрім особистих речей: одяг, змінне взуття, паперові серветки, головний убір.
- Надайте вихователеві свій достовірний мобільний номер телефону та інших членів родини для зв’яку у разі виникнення непередбачуваної ситуації (погіршення стану здоров’я дитини тощо).
- З метою отримання оперативної інформації про зміни в організації роботи ЗДО (режим, освітній процес тощо) щоденно переглядайте сайт закладу (https://dnzsonechko.com.ua/), сторінку вихователя Вашої групи в Telegram , де буде розміщено відповідну інформацію.
Шановні батьки!
Ми разом з Вами зацікавлені в тому, щоб відвідування дитиною дитячого садка було комфортним і корисним.
Тому просимо Вас дотримуватися наступних правил:
- Запізнення – завжди стрес для дорослих і дітей. Будь ласка, приходьте вчасно.
- Проводжайте дитину до групи та передавайте особисто в руки педагогам. Ідучи додому, обов’язково повідомте про це вихователя.
- Якщо у вашої дитини поганий настрій, обговоріть її стан з педагогом.
- При вході, будь ласка, чистіть взуття та зачиняйте за собою вхідні двері.
Крім того ми просимо Вас:
- Допоможіть своїй дитині вранці роздягнутися, акуратно скласти речі в шафку.
- Прослідкуйте, щоб дитина завжди була чистою, акуратно та по сезону одягненою.
- Прослідкуйте, щоб у дитини були чисті та коротко підстрижені нігті.
- Дайте дитині з собою носовичок.
- У шафці дитини повинен бути завжди запасний одяг.
- Щоб запобігти втраті або обміну речей позначте білизну, одяг і взуття ваших дітей.
- Прослідкуйте, щоб в кишенях дитини не було гострих, ріжучих предметів.
- Не давайте дитині з собою жувальну гумку, солодощів тощо.
Переконливо просимо Вас:
Не відволікайте педагога під час занять, всі проблеми ви зможете обговорити у зручний час – вранці до 9.00, в другій половині дня після 16.00; а також на індивідуальних консультаціях у спеціально призначений час.
Пам’ятайте, іграшка дитини – іграшка для всіх. Вона може зламатися.
- У нашому дитячому садочку обов’язковими є всі батьківські збори (2-3 рази на рік) та індивідуальні консультації. Якщо з об’єктивних причин ви не зможете прийти, попередьте педагогів заздалегідь.
- За харчування дітей батьки сплачують квитанцію у триденний строк з дня її отримання (не пізніше 25 числа поточного місяця на місяць вперед).
- Якщо ваша дитина занедужала, просимо до 9.00 повідомити вихователів.
- Протягом року буде багато свят, розваг, виставок, які стануть незабутніми подіями в житті вашої дитини, тож візьміть в них активну участь.
Дякуємо Вам за те, що розумієте нас!
Матеріали для педагогів та батьків
щодо психолого-педагогічного супроводу дітей дошкільного віку
- Як заспокоїти дітей під час війни https://mon.gov.ua/ua/news/mon- zapuskaye-informacijnu-kampaniyu-pro-te-yak-zaspokoyiti-ditej-pid-chas-vijni.
- Як подбати про дитину, якщо ви знаходитеся з нею в укритті
https://www.youtube.com/watch?v=VpJXr3UXCvo.
- Як говорити з дитиною, якщо батько чи мати захищає країну
HTTPS://MON.GOV.UA/UA/PSIHOLOGICHNA-TURBOTA-VID-SVITLANI-ROJZ/YAKSHO- BATKO-CHI-MATI-ZAHISHAYE-KRAYINU.
- Правила підтримки, якщо родина евакуюється з дитиною
https://www.youtube.com/watch?v=8ml9RPFun7s.
- Фізична безпека дітей під час війни. Сайт «Освітній омбудсмен України» https://eo.gov.ua/fizychna-bezpeka-ditey-pid-chas-viyny-pravyla- povedinky-v-evakuatsii-na-okupovanykh-terytoriiakh-i-v-zoni-boyovykh- diy/2022/03/19/.
- Як підтримати дитину, якщо ви опинились у зоні активних бойових
дій https://www.unicef.org/ukraine/stories/safety-backpacks-and-ways-to-reduce- stress.
- Поради, як підтримати дитину в дорозі від ЮНІСЕФ
https://www.unicef.org/ukraine/stories/how-to-support-a-child-on-the-road.
- Рекомендації для населення під час воєнного стану
https://phc.org.ua/news/rekomendacii-dlya-naselennya-pid-chas-voennogo-stanu.
- Як поводитися на блокпостах з перекладом на жестову мову
https://www.youtube.com/watch?v=-YPGsjyjqQI.
- Ресурси позитивного батьківства від ЮНІСЕФ «П’ять мов у спілкуванні з дитиною» https://www.unicef.org/ukraine/documents/five-love- languages-in-communication-with-chil
- Підтримка батьків та дітей під час війни
https://www.unicef.org/ukraine/parents-children-support-during-military-actions.
- Психологічна допомога для дітей Психологічна турбота від Світлани Ройз –
- Як надавати першу психологічну допомогу
https://moz.gov.ua/article/news/rekomendacii-z-psihologichnoi-dopomogi.
- Як підтримати дітей у часи невизначеності та стресу. Поради від ЮНІСЕФ https://www.unicef.org/ukraine/stories/7-tips-for-parents.
- Як допомагати дітям у замкненому просторі
http://www.barabooka.com.ua/yak-dopomagati-dityam-u-zamknenomu-prostori/ 16.Методичні рекомендації щодо надання першої психологічної
допомоги сім’ям з дітьми, дітям, які перебувають/перебували у зоні збройного конфлікту https://dszn-zoda.gov.ua/node/495.
- Для тих, хто приймає емігрантів і переселенців, для допомоги в адаптації https://www.youtube.com/watch?v=UXnS_T5JD5s&list=PLFVSJgZgf7h8rXg9TT yevxZkdfxAQXodS&index=8.
- «Розкажи мені». Безкоштовна інтернет-платформа для психологічних консультацій.https://tellme.com.ua/
- Як говорити про війну та повітряну тривогу з дітьми: поради чернівецької психологині. https://shpalta.media/2022/03/02/yak-govoriti-pro- vijnu-ta-povitryanu-trivogu-z-ditmi-poradi-cherniveckoi-psixologini/
- Як швидко заснути, коли ви тривожні і вам важко розслабитися https://phc.org.ua/news/yak-shvidko-zasnuti-koli-vi-trivozhni-i-vam-vazhko-
- Як перевірити правдивість джерела інформації
https://www.pedrada.com.ua/article/3025-yak-perevriti-pravdivst-djerela-nformats.
- Перелік матеріалів для дошкілля «Сучасне дошкілля під крилами захисту».HTTPS://MON.GOV.UA/UA/OSVITA/DOSHKILNA-OSVITA/SUCHASNE-
DOSHKILLYA-PID-KRILAMI-ZAHISTU/PEDAGOGAM-ZAKLADIV-DOSHKILNOYI-OSVITI.
- Платформа розвитку дошкільнят “НУМО” Навички для дошкільнят.https://numo.mon.gov.ua/.
- Онлайн-садок НУМО – спільний проєкт ЮНІСЕФ та Міністерства освіти і науки України. Розвивальні відеозаняття для дітей 3-6 років
https://www.youtube.com/playlist?list=PLJ231j4oXT7GY_u4kkhrKIpVJLyS2WL g.
- Онлайн-медіаресурс, присвячений освіті та вихованню дітей в Україні https://osvitoria.media/.
Перелік сайтів, матеріали яких будуть корисними для вихователів, батьків, дітей і для інших учасників освітнього процесу
- Вебінар «Як підвищити ефективність дистанційної роботи».
https://www.youtube.com/watch?v=MbFvVyacZOE.
- Моя країна – Україна: хрестоматія для дошкільнят з національно- патріотичного виховання / автори і укладачі – Н. Гавриш, О. Косенчук. – Харків: Ранок, 2022. – 96 с.
- Збірка абеток, казок, приказок, цікавинок, дитячих ігор тощо
- Серія з 10 онлайн зустрічей, які розроблені командою The LEGO Foundation. https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/suchasne-doshkillya- pid-krilami-zahistu/pedagogam-zakladiv-doshkilnoyi-osviti/lego-igrovi-onlajn- vzayemodiyi-dlya-doshkilnyat.
- Онлайн платформа для розвитку дітей (інтерактивні вправи, цікаві завдання) https://learning.ua/#google_vignett
- Платформа «Розвиток дитини». Практичні завдання для всебічного розвитку дітей https://childdevelop.com.ua/.
- Радіо хвиля авторських казок українською мовою для дітей.https://kazky.suspilne.media/list.php.
- Мультики, книги, казки, що допоможуть відволікти дітей під час перебування в укритті https://dytyna.blog/multyky-knygy-kazky-shho- dopomozhut-vidvolikty-ditej-pid-chas-perebuvannya-v-ukrytti/.
- Безкоштовні розмальовки на тему «Правила гігієни» https://mamabook.com.ua/bezkoshtovni-rozmalyovku-gigiena-10/.
- Мультфільм «Небезпечні знахідки».
https://www.youtube.com/watch?v=gx7XHXAL2_g.
- Аудіоказки для малят https://oll.tv/uk/kids_audio-tales. «Війна очима дітей», конкурс дитячих малюнків.
- Мультфільм «Про мінну безпеку: Лісовий скарб» ЮНІСЕФ
https://www.youtube.com/watch?v=V5JZWI8TrEY.
- Поради від захисника України: МОН розробило інформаційний комікс для дітей у воєнний стан https://mon.gov.ua/ua/news/poradi-vid- zahisnika-ukrayini-mon-rozrobilo-informacijnij-komiks-dlya-ditej-u-voyennij-stan.
- Аудіоказки українською https://audiokazky.in.ua/.
- Ігри для зняття стресу у дітей https://dytyna.blog/igry-dlya-znyattya- stresu-u-ditej/.
- «Дерево казок» — читати та слухати казки (аудіо) різних народів.https://derevo-kazok.org/audio-tales/.
- Журнал для дошкільнят і молодших школярів «Джміль» ( цікаві бесіди, вірші, приказки, оповідки, нетрадиційні техніки образотворчості, досліди в домашніх умовах, комікси, електронні додатки тощо) https://jmil.com.ua/2022-2.
- Кращі казки з усього світу для читання дітям дорослими, добірка аудіо казок.http://kazkar.info/.
- Казки для дітей українською мовою.https://onlyart.org.ua/children/kazky/?fbclid=IwAR2yXzQTyfuUTtCw7nn TTQYVAj2g4T42oRwfe6i8NactHTqRDh-8_tc1KK8.
- Український дитячий портал: авторські вірші, лічилки, веселі історії, анекдоти, загадки, прислів’я https://sonyashnik.com/.
- Національна освітня інтернет-платформа https://vseosvita.ua/.
Як розвинути самостійність у дітей
Пам’ятка для батьків
«Людина не може бути вільною, якщо вона не самостійна» М.Монтессорі
1.Визнайте особистість дитини і її недоторканність.
2.Сприяйте формуванню адекватної самооцінки. Людина з низькою самооцінкою постійно залежна від чужої думки. Формування самооцінки дитини залежить від оцінювання її батьками, тому що в цьому віці дитина ще не вміє оцінити себе сама.
3.Залучайте до реальних справ сім’ї. Можна проводити міні-наради за участю всіх членів родини, спільно планувати сімейні справи.
4.Розвивайте силу волі дитини. Навчайте сміливості, витривалості, терплячості, докладати зусиль для досягнення мети.
5.Навчайте планувати. Складайте план дій. Велику і складну справу вчіть розбивати на ряд Конкретних дій.
6.Привчайте до праці якомога раніше. Дитина має знати свої домашні обов’язки, вміти виконувати доручення.
7.Вчіть спілкування з іншими дітьми, дорослими людьми. При цьому пам’ятайте – модель батьківської поведінки сприймається дитиною як зразок для наслідування.
8.Формуйте моральні якості: доброту, порядність, співчуття, взаємодопомогу, відповідальність.
Пам’ятки, анкети і тести для батьків
Тест 1. “Добра мати… добрий батько… “
Варіанти відповідей: “так”, “ні”, “не знаю”.
1. На деякі вчинки дитини ви часто реагуєте “вибухом”, а потім шкодуєте про це?
2. Деколи ви вдаєтеся по допомогу або порад інших осіб, коли не знаєте, як реагувати на поведінку вашої дитини?
3. Ваша інтуїція і досвід – кращі порадники у вихованні дитини.
4. Деколи вам трапляється довіряти дитині секрет, який нікому іншому не розказали б.
5. Вас ображає негативна думка інших людей про вашу дитину?
6. Вам траплялося просити у дитини вибачення за свою поведінку?
7. Чи вважаєте ви, що дитина не повинна мати секретів від своїх батьків?
8. Помічаєте ви між своїм характером і характером дитини різницю, яка іноді приємно дивує вас?
9. Ви надто сильно переживаєте неприємності або невдачі вашої дитини.
10. Чи можете утриматися від купівлі цікавої іграшки для дитини (навіть, якщо маєте гроші) тому, що знаєте: вдома їх є багато?
11. Ви знаєте, що до певного віку кращий виховний аргумент для дитини — фізичне покарання (пасок).
12. Ваша дитина саме така, про яку ви мрієте.
13. Ваша дитина завдає вам більше турбот, аніж радощів.
14. Чи здається вам, що ваша дитина навчає вас по-новому думати, поводитися?
15. Чи бувають у вас прикрощі з вашою дитиною?
Обробка результатів: за кожну відповідь “так” на запитання 2,4, 6, 8, 10, 12,14 і за кожну відповідь “ні” на запитання 1, З, 5, 7, 9, 11, 13 і 15 нарахуйте собі по 10 балів, за кожну відповідь “не знаю” на будь-яке запитання — по 5 балів. Підрахуйте загальну суму.
100-150 балів. У вас великі здібності до правильного розуміння своєї дитини. Ваші судження і погляди — добрі союзники у розв’язанні різних виховних проблем. Якщо й на практиці ваша поведінка відкрита, сповнена терплячості, вас можна визнати за приклад для наслідування. До ідеалу вам не вистачає одного невеличкого кроку. Ним може стати думка вашої дитини. Ризикніть, спробуйте її з’ясувати.
50-99 балів. Ви — на правильному шляху до кращого розуміння власної дитини. Свої тимчасові труднощі або проблеми з дитиною ви маєте розв’язати, починаючи з себе. І не намагайтеся виправдовуватися браком часу або характером вашої дитини. Є кілька проблем, на які ви маєте реальний вплив, а тому спробуйте це використати. Не забувайте, що розуміти — не завжди приймати. Не лише дитину, а й власну особистість.
0-49 балів. Здається, можна більше співчувати вашій дитині, аніж вам, оскільки її мати не стала другом і провідником на важкому шляху здобуття життєвого досвіду. Але ще не все втрачено. Якщо ви й справді хочете щось зробити для своєї дитини, спробуйте інакше. Можливо, ви знайдете когось, хто вам у цьому допоможе своєчасними порадами. Це нелегко, зате у майбутньому обернеться вдячністю і щасливим життям вашої дитини.
Тест 2: «Які ви батьки?»
Позначте фрази, які часто використовуєте, спілкуючись з дитиною.
1. Скільки разів тобі повторювати!
2. Порадь, будь ласка, як мені вчинити у даній ситуації…
3. Не знаю, що б я без тебе робила
4. І в кого ти такий удався?!
5. Які у тебе чудові друзі!
6. Ну на кого ти схожий?!
7. Ти моя опора і помічник!
8. Ну що за друзі в тебе?!
9. Про що ти тільки думаєш?
10. Який ти в мене розумний!
11. А ти як вважаєш?
12. У всіх діти як діти, а ти…
13. Який ти у мене кмітливий!
Відповіді 1, 2, 4, 6, 8, 9, 12 — 2 бали;
3, 5,7, 10, 11, 13 – 1 бал.
Підрахуйте кількість одержаних балів.
7—8 балів Ви живете з дитиною душа в душу. Вона щиро любить і поважає Вас. Ваші стосунки благотворно впливають на становлення її особистості.
10—9 балів Ви непослідовні у взаєминах з дитиною.Вона поважає Вас, хоча і не завжди з Вами відверта.На її розвиток впливають здебільшого випадкові обставини.
10—12 балів Вам необхідно уважно ставитися до дитини. Розвиток дитини залежить більше від випадковості, ніж од Вас.
13—14 балів Ви й самі відчуваєте, що дієте неправильно. Між Вами і дитиною існує недовір’я. Постарайтеся приділити дитині більше уваги, враховувати її запити та інтереси.
Тест 3: «Дітей виховують батьки. А батьків?»
Часто саме батькам, спілкуючись із дітьми, доводиться стикатися із ситуаціями вибору, коли, хотіли б ми того чи ні, треба чесно й відверто (хоча би перед самим собою) відповісти на складні життєві питання, спробувати поставити себе на місце дитини або хоча б на хвилину повірити, що ви – добра чарівниця чи добрий чарівник. Уважно прочитайте запропоновані запитання. Намагайтеся відповісти на них відверто. Тест доповнить ваше уявлення про себе як про батьків, допоможе зробити певні висновки щодо проблеми виховання дітей.
Варіанти відповідей:
А ) Можу і завжди так чиню.
В) Можу, але чиню так не завжди.
В) Не можу.
- Чи можете ви поставити себе на місце дитини?
- Чи можете ви не прореагувати, якщо ваша дитина вдарила, грубо штовхнула або незаслужено образила іншу дитину?
- Чи можете ви порадитися із дитиною “на рівних”?
- Чи можете ви повірити хоча б на хвилинку, що ви прекрасний принц або фея?
- Чи можете ви у будь-який момент залишити свої справи і зайнятися дитиною?
- Чи можете ви пообіцяти дитині, що виконаєте її бажання за гарну поведінку.
- Чи можете ви вибачитись перед дитиною у разі потреби?
- Чи можете ви зізнатися дитині у помилці, яку ви допустили у ставленні до неї?
- Чи можете ви виділити дитині хоча б один день, коли вона може робити, що хоче, поводитися, як бажає, ні в що не втручатися?
- Чи можете ви встояти проти дитячих прохань та сліз, якщо впевнені, що це каприз.
- Чи можете ви завжди утримуватися від слів та виразів, які можуть ранити дитину?
- Чи можете ви розповісти дитині про повчальний випадок зі свого дитинства, який показує вас у невигідному світлі?
- Чи можете ви володіти собою і зберігати спокій, навіть якщо поведінка дитини вивела вас із себе?
Порахуйте бали
“А” – 3 бали, “Б” – 2 бали, “В” – 1 бал.
Від 30 до 39 балів. Дитина—найбільша цінність у вашому житті. Ви прагнете не тільки розуміти, а й пізнати її, ставитеся до неї з повагою, дотримуєтеся найпрогресивніших принципів виховання та постійної лінії поведінки. Ви можете сподіватися на гарні результати.
Від 16 до 30 балів. Турбота про дитину для вас – першочергове завдання. У вас є риси вихователя, але на практиці ви не завжди буваєте послідовними та принциповими. Іноді ви дуже суворі, іноді навпаки – дуже м’які. Крім того,ви любите компроміси, які послаблюють виховний ефект. Вам необхідно серйозно замислитися над своїм підходом до виховання дитини.
Менше 16 балів. У вас серйозні проблеми із вихованням дитини. Вам бракує або знань, або бажання, прагнення зробити дитину особистістю, а, можливо, того й іншого. Радимо звернутися за допомогою до фахівців-педагогів і психологів, ознайомитися з публікаціями з питань сімейного виховання. Не забувайте, що формування особистості – дуже складний та відповідальний процес. Ось чому виконання батьківського обов’язку приносить людині найбільше моральне задоволення.
Анкета «Мінуси перетворюємо в плюси»
- Що, крім знань, набуває дитина в школі?
- За якими ознаками можна судити про наявність здібностей у дитини?
- Наполеглива праця і розвиток здібностей – як вони пов’язані між собою?
- Проаналізуйте поведінку, звички, інтереси Вашої дитини. Якої Ви думки про її здібності?
5.Чи аналізуєте Ви разом із дитиною труднощі та недоліки в її навчанні?
- Як виховати самостійність у навчанні?
- У чому полягає вимогливість до дитини? Які вимоги необхідно ставити дітям?
- Як часто звертаються до Вас діти по допомогу під час виконання домашнього завдання?
- Які методи заохочення і покарання Ви застосовуєте в стимулюванні навчання дітей?
- Для молодших учнів закономірне невміння зосереджуватися тривалий час. Чи тренуєте Ви увагу своєї дитини? Як саме?
- Як допомогти дитині відчути впевненість у своїх силах?
- У чому, на Вашу думку, причини неуспішності дитини?
- Чи пов’язуєте Ви неуспішність у навчанні з майбутньою неуспішністю у дорослому житті? Чому?
- Чому дуже важливо, щоб діти відчували доброзичливе ставлення батьків до свого навчання?
ДЕСЯТЬ ЗАПОВІДЕЙ БАТЬКІВСТВА
- Не чекай, що твоя дитина буде така, як ти, або як ти хочеш. Допоможи їй стати не тобою а собою.
- Не думай, що дитина твоя, вона Божа.
- Не вимагай від дитини платні за все , що ти для неї робиш: ти дав їй життя, як вона може віддячити тобі?Вона дасть життя другій , а та – третій , це неповторний закон подяки.
- Не зганяй на дитині свої образи , щоб в старості не їсти гіркого хліба, бо що посієш , те й зійде .
- Не відносься до її проблемвисока : скрутність життя надана кожному по силам і будь впевнений , їй вона важче не менш, ніж тобі твоя.
- Не принижуй.
- Не “гризи ” себе, якщо не можеш чогось зробити для своєї дитини , гризи – якщо можеш та не робиш .
- Пам’ятай – для д дитини зроблено , недостатньо , якщо не зроблено все.
- Вмій любити чужу дитину .Ніколи не роби чужій дитині те, що не хотів би, щоб інші зробили твоїй
- Люби свою дитину різною : не талановитою, невдалою, дорослою; спілкуючись з нею, радій то що дитина – це свято , яке поки з тобою